Sla navigatie over Ga direct naar navigatie
Fotocollage met optredens van de Christelijke Muziekvereniging Sursum Corda

Christelijke Muziekvereniging Sursum Corda

Christelijke muziekvereniging “Sursum Corda” is een bloeiende vereniging met allure, die zich door de jaren heen een aparte plaats heeft verworven binnen de Rijsoordse samenleving.
De vereniging is gevestigd in het verenigingsgebouw ‘de Kraaienoot’. Naast repetities worden hier ook regelmatig gezellige bijeenkomsten voor leden gehouden. Het buitenterrein is een mooie plek om te oefenen met marsen.
Met het jaarlijkse voorjaarsconcert presenteert de gehele vereniging zich aan het publiek.
De vereniging bestaat uit de volgende onderdelen:

Het Fanfare Orkest
Sursum Corda Rijsoord is een fanfareorkest en bestaat uit koperen blaasinstrumenten. Het orkest doet regelmatig mee aan concoursen en festivals, treedt op om kerkdiensten te begeleiden en geeft concerten.

De Drumband
De Drumband is een moderne slagwerkgroep die gebruik maakt van drums, bongo’s, en diverse latin-percussion instrumenten. Er wordt geoefend om op straat met de gehele vereniging op te kunnen treden, zoals op Koninginnedag, met de intocht van Sinterklaas en met diverse andere marsen.

Activiteiten Muziekvereniging Sursum Corda

• Concerten