Sla navigatie over Ga direct naar navigatie
Leden van Muziekvereniging Excelsior Bolnes geportretteerd

Muziekvereniging Excelsior Bolnes

MEB vormt met amateurmuzikanten een gezellige vereniging waarbij muziek maken en het deelnemen aan sociale en culturele activiteiten de belangrijkste kernactiviteiten zijn. De mensen die bij MEB spelen zijn echte verenigingsmensen die de sociale aspecten even belangrijk vinden als de muzikale prestaties.
Ieder jaar is er een uitvoering met Slagwerkgroep Lichtgeraakt en het Orkest. Daarnaast zijn er regelmatig optredens in Ridderkerk en Rotterdam. Met hun optredens vermaken ze het publiek en enthousiasmeren ze mensen om zelf een instrument te gaan spelen.
De muziekkeuze is echt anders dan bij de andere verenigingen. MEB heeft een aantal jaren geleden de keuze gemaakt om de traditionele harmoniemuziek te verruilen voor amusementsmuziek. Dit is lichte en herkenbare muziek die goed in het gehoor ligt bij de muzikanten en het publiek. Binnen Ridderkerk is MEB de vereniging die van haar optredens meer maakt dan alleen een stuk muziek opvoeren.

Slagwerkgroep Lichtgeraakt repeteert op maandag van 19.30-21.30 uur en het Orkest op donderdag van 20.00-22.00 uur.

Activiteiten Muziekvereniging Excelsior Bolnes

• Concerten